pengikut yang setia~

First day as trainee.

Assalamualaikum. Alhamdulillah.

I survive! hahaha Alhamdulillah sangat-sangat. Ni balik-balik practical terus gigih nak update and luahkan apa rasa. Mulanya pagi tadi sesat jugaklah, the company luas sangatttttt. Macam satu lagi putrajaya. Serious! Dalam kawasan tu siap ada roundabout 2-3 jugak, omg! Selepas berhempas-pulas salah bangunan dalam 3,4 jugak akhirnya ketemu jugak dengan sorang pakcik polis bantuan and he said yes, alamat tu betul and ada dekat atas tingkat 5.

Selepas selesai daftar dekat HR, aku dibawa ke department aku ngeeee tak boleh bagitau. Company tu besar risau je apa-apa jadi. I met Kak Iz yang baik hati, sempoi speaking berabuk tapi her Malay were so pure. Ada 'siott' 'dowh' dekat belakang macam typical malays. Comel. Kak Iz bawak pusing bangunan. Masa ni my bosses still in meeting. Lepas settle semua, aku dapat la my work station which is the receptionist counter. Erkkkk. hahahaha. Okla.

Kak Iz biarkan aku buat kerja, adapt semua. Tetiba Encik Hafiz datang dan kenalkan diri dia and tanya aku blabla baik je lembut. Sampailah waktu lunch, aku dah risau ni nak lunch dengan siapa malu ah makan sengsorang. Target ready tak payah makan sebab malu hahaha nasib baiklah Encik Hafiz ajak "Makan jom?" Aaaaaaaa rasa macam syukur gila ada teman makan. We walked to the cafe and tunggu Amin, his friend from Corp Comm. Eat together and have a few normal chit chats. But as usual the topic yang buat weolsss bonding lagi best is MOTOR. hahahah normal la seorang Aisyah :p

Encik A is the GM on my department. Pun sama baik cuma a bit strict, biasalah dia boss kan. Ayat dia paling aku ingat. "Saya akan pastikan awak keluar dengan sesuatu."

Yang pasti, i had the best first day ever. Tak pernah sangka dapat working environment supportive camni. Terima kasih semua *baling bunga

No comments:

Post a Comment