pengikut yang setia~

Positive thinking

Assalamualaikum ,

hmmmm . mula2 entry dah mengeluh . haha :D aku tak nak balik kolej , aku nak duduk rumah je . lagi best kalau dapat kahwin dengan lelaki kaya yang cukup pakej . boleh duduk rumah goyang kaki , kalau bosan boleh pergi shopping barang dapur kat Korea , pergi jogging dekat Itali , pergi spa dekat Bali . muahahaha , angan-angan tak boleh blah .

tapi , apa salah nya berangan kan . Uncle Jack pernah cakap , "berangan lah , sebab melalui berangan lah kita tau apa yang kita nak . lepas berangan tu , cari usaha macam mana nak jadikan angan-angan tu jadi kenyataan " .

Aku nak kongsi apa yang aku fikir pasal ' Positive Thinking ' .

situasi 1 :

aku naik motor sorang-sorang , malam pulak tu . lalu depan makcik-makcik yang kebetulan tengah bergosip . katakanlah , diorang berfikiran negatif . diorang mesti fikir aku nak keluar lepak .

                  " tu mesti nak keluar dengan mat rempit mana entah "

padahal aku dengan niat baik , pergi beli telur dua bijik . mak aku nak buat kuih . haaaaa !

situasi 2 :

aku naik motor sorang2 waktu hujung tahun macam ni , waktu semua budak UiTM , poli dah balik dan dah start pun semester kedua . kalau dorang fikir negatif , diorang mesti fikir aku tak sambung mana-mana .

                 " budak tu konon je aktif kat sekolah , tapi duduk rumah jugak kan . "

padahal pelajar MARA macam aku ni , cuti sem dia memang lain dari institut lain . kan aku dah dapat pahala bila korang cakap aku macam-macam .


jadi , aku bukan nak kondem ke apa . cuma tak salah kan fikir yang baik-baik je pasal orang lain ? dapat pahala free lagi ada :)


             " RENUNG-RENUNGKAN DAN SELAMAT BERAMAL :P "



No comments:

Post a Comment