pengikut yang setia~

mengantuk ketika memandu ?

Assalamualaikum ,

lama kan saya tak update ? haha . lama la sangat kan ? tak kesah la . aku tak update pon ada sebab2 tertentu . busy dengan kerja kursus PRINSIP AKAUN dan ADD.MATHS . perghhh aku cakap , macam nak turun balik sekolah rendah . atleast , buat folio yang setakat tepek2 gambar kan ? =="

topik aku hari ni ialah mengantuk ketika memandu . aku tahu , aku masih 17 tahun . yang masih tak ada lesen memandu . ( macam kaki sampai nak press minyak ) tapi , its so annoying tahu tak bila ada pemandu yang memandu dalam keadaan mengantuk !
macam ni , semalam otw balik bbq rumah atuk . dalam pukul 11 malam camtu . ada pulak seorang manusia yang tak reti2 rehat dulu kat tepi , minum radix mai secawan dua . dia masih degil drive ! dah tu , korang boleh bayangkan betapa cuak dan geram memandu belakang kereta ni . sikit2 brek , sikit2 brek . mula2 , abah aku cakap " lampu brek kereta ni rosak apa ? " haha . abang aku cakap " ni mesti kes mabuk , baru balik ladies night kodd " ( driver itu seorang lelaki ) pastu dengan rasa yang tak puas hati , abah pun potong kereta tu . mak aihhh . dia mengantuk la ! non stop menguap .

   
betapa besarnya mulut . tutup mulut la !
 masa lampu isyarat merah , dia boleh pergi bantai tidur . aku tak sabar je nak tengok dia kena hon bila lampu isyarat tukar hijau . tengok2 , dia dah bangun dulu . kitorang pon dah serik duduk belakang kereta tu , kereta lain la pulak rasa . memang kesian la . terbrek sana , terbrek sini . ni semua pasal driver tu yang langsung tak bertanggungjawab . nasib je aku tak snap gambar kaw dan aku tepek besar2 kat blog . biar pasni semua orang takut nak memandu ketika mengantuk .


nasihat aku secara peribadi :

mai secawan ?

No comments:

Post a Comment