pengikut yang setia~

Astaghfirullahalazimm..

Assalamualaikumm ,


actually , aku ada benda lain nak di-update . tapi , aku lebih prefer untuk update tentang ini sekarang . tentang apa ? ok , stay tuned .






abang alep . abang nelly sayang . abang alep sakit . sakit jantung . dah 3 kali operate dalam minggu ni . mula2 , dah ok dah . aku pun dah senyum bila tengok dia hari sabtu hari tu . dah boleh makan . dah boleh cakap .


tapi , semalam . dia kritikal . Ya ALLAH , berat sungguh dugaan Mu . hati dia membengkak . ada 1500 ml air dalam jantung dan hati dia . operate lagi .


tadi , lepas balik sekolah . aku terkejut lagi . jantung dia makin lemah . buah pinggang dia dah tak berfungsi . abang , adek sayang abang .


bila aku kat luar ICU kat IJN tadi , aku dah mula start rasa sebak . tak tau kenapa . masuk ekod arahan yang diberi , ni betul katil abang alep . tapi , ni bukan abang alep . abang alep ensem . bukan macam ni. yang ni muka dia bengkak . muka dia pucat . muka dia kuning . ni bukan dia ! tapi , nurse kata . ni betul muhammad aliff ashraff . 


aku terus pegang tangan dia . aku baca selawat . tanpa sedar , aku mula mengalirkan air mata . abang , abang kena kuat k ? bangun cepat . nanti kita nak pergi tengok wayang lagi kan ? 


berhentilah wahai air mata . kalau abang alep tau aku menangis sebab dia , mesti dia lagi sedih . tapi , air mata aku still mengalir . cepat2 aku lap . abah dah ajak keluar . maaf ya abang , adek tak sanggup . adek tak kuat .


teringat apa yang nel cerita :
mama , kalau abanglong pakai baju melayu putih tu . mesti berseri2 kan ?
mama , nanti nak motor baru tau . nak warna putih tau .
adek , nanti satria neo ni . adek pakai k ?


Ya ALLLAH , lindungilah MUHAMMAD ALIFF ASHRAFF . sesungguhnya ramai lagi yang memerlukan dia . kau sembuhkan lah dia Ya Allah . AMIN ~

p/s : aku menangis sambil menaip .

1 comment:

  1. bwk2 byk b'sbr k.. b'doa kpd Allah..minta abg kamo smbuh.. insyaAllah abg kamo kmbli pulih.. :)

    ReplyDelete